Naturalne sposoby na wzmacnianie odporności dzieci

Naturalne sposoby na wzmacnianie odporności dzieci

Infekcje u dziecka to problem wielu rodziców. Ich układ immunologiczny nie jest jeszcze w pełni wykształcony, więc dzieci są bardziej narażone na choroby niż osoby dorosłe. Barierę ochronną przed drobnoustrojami, bakteriami i wirusami stanowi układ odpornościowy, który rozwija się w pierwszych dwunastych latach życia dziecka. Sprawą oczywistą jest to, że nie da zupełnie uniknąć infekcji, zwłaszcza kiedy mamy okres jesienno-zimowy i na zewnątrz jest zimno i mokro.

Bardziej intensywnie zaczynamy się zastanawiać jak zwiększyć odporność dziecka, kiedy idzie do żłobka, przedszkola czy szkoły. Zaczyna częściej łapać infekcje, które często nawracają. Powodem tego jest to, że dotąd nasza pociecha przebywała w znanym mu środowisku i stykała się z takimi zarazkami, na które zdążyła już się uodpornić a w nowym otoczeniu, jest narażona na mnóstwo nowych bakterii i wirusów.

Dlatego powinniśmy się zastanowić jak zwiększyć odporność dziecka przed powrotem do szkoły?

Dbając o to, by jadłospis codziennie dostarczał wszystkich zdrowych produktów z piramidy żywienia, zmobilizujemy go do walki z zarazkami. Czyli przede wszystkim musimy uzupełnić dietę w brakujące składniki, to z pewnością spowoduje wzmocnienie odporności u dziecka.

co na odporność dziecka
Co na odporność dziecka sprawdzi się najlepiej ?

Co podawać dziecku na odporność?

Produkty pełnoziarniste: kasze ( jęczmienna, gryczana, kuskus, jaglana), ryż brązowy, chleb pełnoziarnisty. Te produkty dostarczają cynku, żelaza, selenu oraz dużą ilość witaminy B, która podnosi odporność immunologiczną organizmu.

Warzywa i owoce: czosnek, por, seler naciowy, marchew, pietruszka, jabłka, pomarańcze, gruszki, cebula itd to skarbnice witaminowe a szczególnie witaminy C, która  bierze udział w tworzeniu bariery ochronnej, umożliwiającej skuteczną obronę organizmu przed bakteriami, wirusami oraz szybką odbudowę uszkodzonych komórek i tkanek, beta-karotenu, miedzi, cynku i żelaza. Warto podawać dziecku sałatki owocowe, lub przemycać warzywa na kanapkach lub w zapiekankach. Często rodzice pytają jak wzmocnić odporność dziecka, a odpowiedź jest banalna. Dzieci jedząc, więcej warzyw i owoców nie tylko są zdrowsze i ich organizm jest wzmocniony, ale także lepiej sypiają i są mniej marudne.

Tłuszcze, orzechy i pestki: posiadają cenne składniki budujące naszą odporność, przede wszystkim dostarczają wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i minerałów takich jak magnez, cynk, żelazo. Cynk jest szczególnie ważny ma bowiem wpływ na poziom hormonów grasicy, dzięki którym układ odpornościowy funkcjonuje sprawnie. 

Naturalne przygotowanie układu odpornościowego malucha to sprawa priorytetowa. Jeśli zastanawiasz się co na odporność dziecku, możesz jeszcze podać mamy dla Ciebie kilka propozycji. 

Koktajl z sokiem z aronii

składniki: banan, mango, pomarańcza, 50ml soku z aronii. Wszystko razem zblendować. Warto wiedzieć, że aronia działa przeciwwirusowo i przeciwbakteryjne. Ponad to zawiera witaminę C, witaminę B oraz witaminę E.

jak wzmocnić odporność u dziecka
Owocowe koktajle pozwolą wzmocnić odporność u waszych dzieci

Koktajl z imbirem

składniki: jabłko, ananas, imbir świeży, natka pietruszki. Wszystko razem zblendować.Wspomniany imbir ma działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe, przeciwwirusowe oraz przeciwbakteryjne. Natka pietruszki jest bogata w żelazo i witaminę C.

Syrop z czosnku

Każda mama i babcia podawały nam ten wspaniały syrop w przeróżnych modyfikacjach.
składniki: 5 ząbków czosnku, 2 szklanki wody, 3 łyżki soku z cytryny i łyżeczka miodu. Czosnek należy pokroić w plasterki zalać go wodą dodać sok z cytryny oraz miód. Wlać do słoika i zostawić na noc.

Ruch to zdrowie, czyli jak wzmocnić organizm naszego dziecka

Czosnek jest źródłem  antyoksydantów, a allicyna zawiera związki siarki. To one wspomagają Twój układ odpornościowy, biorąc udział w produkcji limfocytów, których zadaniem jest usuwanie z organizmu  patogenów.

jak zwiększyć odporność u dziecka
Nie raz zadawaliście sobie pytanie – jak skutecznie zwiększyć odporność u dziecka?

Dobrym sposobem na poprawę odporność jest hartowanie. Spaceruj z dzieckiem i zabieraj je na długie wycieczki. Nic tak nie hartuje maluszka, jak czas spędzony na świeżym powietrzu. Staraj się wybierać miejsca oddalone od ulicy, najlepszym wyborem będzie las lub park. Niskie temperatury, do których będziemy stopniowo przyzwyczajali dziecko, nie wyrządzą mu żadnej krzywdy. Zahartują  organizm, który w przyszłości będzie o wiele lepiej sobie radził z infekcjami. Pilnuj by dziecko dobrze się wysypiało. Spokojny sen to podstawa do zachowania zdrowia. Gdy organizm jest niedospany jest szczególnie narażony na atak wirusów i bakterii

Wzmacnianie organizmu dziecka – podsumowanie

Ruch, zdrowa dieta i spokojny sen to podstawa odporności każdego dziecka. Przeziębienie nie jest przyjemne dla osoby dorosłej a co dopiero u najmłodszych. Zamykanie go w domu w czasie zimy może tylko pogorszyć sprawę a na pewno nie polepszy odporności młodego organizmu. Warto spróbować domowych koktajli , które posiadają walory smakowe jak i zdrowotne. Przede wszystkim wpierają odporność, są bogate w witaminy, przeciwutleniacze oraz mikroelementy.  Komponowanie własnych koktajli może okazać się świetną zabawą i odkrywaniem nowych smaków dla malucha. A włączenie tej diety na przykład jako pomysł na drugie śniadanie, spowoduje, że codziennie będziesz wpierać jego odporność. Kultowy syrop z czosnku robiony raz na jakiś czas z pewnością zwiększy odporność dziecka.

Dodaj komentarz